Publicitatea outdoor este focalizata pe marketing pentru publicul dinamic care se afla in spatii publice, in mijloace de transport, sau in locatii comerciale specifice. Reclamele outdoor se impart in patru categorii: panouri, reclama atasta pe banci sau alte elemnet asemanatoare, reclame atasate pe mijloacele de transport si altele.
Promovarea produselor si serviciilor a avut un rol important pentru comercianti inca din antichitate. Acestia amplasau de-a lungul drumurilor publice bucati de stanca sculptate cu mesajele lor catre public. Mii de ani mai tarziu bucatile de stanca sunt inlocuite de panouri de mari dimensiuni amplasate in zone de maxima vizibilitate sau pe marginea arterelor intens circulate.
Se distinge astfel o forma de promovare – publicitatea outdoor – despre care putem spune ca este cea mai veche metoda de a transmite publicului larg mesajele publicitare.
In secolul 21 companiile pot alege sa-si promoveze produsele pe suporturi care, datorita tehnologiei, au fost transformate din bucati de stanca in formate outdoor deosebit de atractive : display-uri in centrele comerciale, panouri iluminate, citylight-uri, mesh de mari dimensiuni, reclame in statiile de autobuz, pe transit, pe taxi-uri si chioscuri, rooftop-uri tridimensionale, publicitate in aeroporturi.
Publicitatea outdoor ofera, prin intermediul acestor formate diversificate, beneficii pe care alte mijloace de promovare nu le pot oferi:
- Publicul tinta petrece mai mult timp in autovehicule dacat citind presa scrisa sau vizionand stirile
- Costuri de expunere reduse in comparatie cu televiziunea, presa sau radioul
- Expunerea la mesajele outdoor nu implica nici un cost pentru consumatori
- Panourile atrag atentia prin culorile vii si creativitate, nu intrerup activitatea consumatorului
- Timp de expunere 24 h pe zi, sapte zile pe saptamana asigurand repetarea expunerii la mesaj, care este extrem de necesara pentru campaniile ce vizeaza cresterea notorietatii unui produs sau brand
- Un panou situat intr-o locatie buna poate avea mai multi spectatori decat un meci de fotbal
Daca un proprietar doreste sa vanda spatiu pentru reclame unui furnizor de reclame outdoor trebuie sa contacteze compania. Un vanzator media poate contacta proprietarul in vederea stabilirii preturilor. Furnizorul de reclame va cere in mod normal o inchiriere pe termen lung pentru ca reclama sa isi faca efectul. Proprietate aprivata se plateste ingenerela printr-o renta anuala. Furnizorul de reclame va construi de cele mai multe ori un cadru pe care sa posteze reclama pentru ca aceasta sa poata fi vazuta.